• Slider Image

Blogs en nieuwsbrieven

  • AI (Artificial Intelligence) en google
    Dat AI booming business was mij bekend, maar is mij de laatste nog duidelijker geworden. Niet alleen komen klanten met vragen over AI, wordt er regelmatig over gesproken bij netwerkbijeenkomsten, maar ook toen ik een van de diverse Google Ads certificaten ging vernieuwen. AI en Google De certificaten verlopen elk jaar en om Google Partner […]
  • DaaromM Herfstnieuws
    Terwijl we genieten van een heerlijke nazomer is de herfst op komst (officieel is het zelfs al herfst) en dus tijd voor de DaaromM Herfstnieuws. De onderwerpen zijn:
  • Effectief adverteren op Google: Haal het maximale uit je online campagnes
    Wil je het maximale halen uit je online advertentiecampagnes op Google? Met de juiste strategie en aanpak vergroot je je zichtbaarheid, bereik je je doelgroep en verhoog je je conversies (= doelen die je wilt halen). Adverteren op Google doe je met Google Ads. Het is belangrijk om gebruik te maken van de diverse tools […]
  • Help Analytics houdt er mee op
    Als je Google Analytics op je website hebt staan – wat ik overigens een absolute aanrader vindt, maar dat zijn andere blogs – heb je de afgelopen periode berichten gehad dat Analytics ermee ophoudt c.q. je de mogelijkheid hebt om over te gaan naar de nieuwe Analytics (GA4). Heb jij ook zo’n bericht gehad en […]
  • DaaromM Zomernieuws
    Ik schrijf dit op de eerste zomerdag, 21 juni – tevens verjaardag van mijn oudste dochter. Het zonnetje schijnt en we kunnen al een aantal dagen genieten van mooi weer (of misschien wel te mooi weer). Het begin van de zomer met de zomervakantie in het vooruitzicht. Bij deze de DaaromM Zomernieuwsbrief. De onderwerpen zijn: AI & Online […]
  • AI en online vindbaarheid
    AI (Artifical Intelligence) is een hot item momenteel. De techniek is enorm gegroeid met al zijn positieve en negatieve effecten en reacties erop. Feit is, de techniek is er en we kunnen er niet omheen. Zo speelt AI ook een steeds belangrijke rol in zowel online vindbaarheid van bedrijven (zoekmachines, social media etc) als het […]
  • DaaromM Lentenieuws
    Ook al laat het weer het de afgelopen week nog niet echt zien, de lente is begonnen en de eerst bloemetjes staan in bloei. Een tijd waar ik altijd vrolijk van wordt. Bij deze de DaaromM Lentenieuwsbrief. De onderwerpen zijn: Ondernemersangsten en Backlinks & vindbaarheid.
  • Backlinks en online vindbaarheid
    Wat zijn backlinks Backlinks zijn links vanaf andere externe websites die verwijzen naar jouw website. Omdat zoekmachines als google de diverse links op website volgen tijdens het crawlen, helpen backlinks met je vindbaarheid. Let wel het dienen wel goede, relevante backlinks te zijn. Later in dit blog daar meer over. Waarom zijn ze belangrijk Backlinks […]
  • Ondernemersangsten
    Einde van het jaar of begin van het jaar zie je het veel voorbij komen op social media. REFLECTIE. Wat heb ik gedaan afgelopen jaar? Wat heeft het mij gebracht (in brede zin)? Waar wil ik naartoe? Hoe ga ik dat doen? enzovoort. Persoonlijk hou ik me naar niet bewust mee bezig, alles gaat zo […]

AI en online vindbaarheid

AI (Artifical Intelligence) is een hot item momenteel. De techniek is enorm gegroeid met al zijn positieve en negatieve effecten en reacties erop. Feit is, de techniek is er en we kunnen er niet omheen. Zo speelt AI ook een steeds belangrijke rol in zowel online vindbaarheid van bedrijven (zoekmachines, social media etc) als het […]

Lees verder

DaaromM Nieuwsbrief 2022-4 Winternieuws

DaaromM Nieuws Het jaar is bijna ten einde. Opnieuw wereldwijd een veel bewogen jaar. Een jaar met diverse onzekerheden waar we als individu weinig tot geen invloed op hebben. Waar ik wel invloed op heb is het DaaromM Nieuws. Bij deze de inmiddels traditionele DaaromM Winternieuwsnieuwsbrief. De onderwerpen zijn: Google Analytics 4 en waarom Google […]

Lees verder

Waarom elk jaar diverse Google Ads examens?

Waarom elk jaar diverse Google Ads examens? Die vraag krijg ik regelmatig en stel ik me zelf eerlijk gezegd ook. Immers de Google Ads certificaten zijn niet verplicht en het kost wel tijd en energie. Toen ik onlangs aan de slag ging om het Google Video Ads certificaat te verlengen werd mijn vraag beantwoord. Ik […]

Lees verder

Google Analytics 4 (GA4)

Voordat ik meer vertel over Google Analytics 4 (GA4), eerst meer informatie over wat Google Analytics is. Google Analytics Google Analytics is een tool waarmee je meer inzicht kunt krijgen in het verkeer en gebruik van je website. Met die informatie kun je je website optimaliseren in de vorm van gebruiksvriendelijkheid, eventuele technische zaken, organische […]

Lees verder

Digitalisering en Milieu

De afgelopen maanden is er veel te doen geweest (en de komende jaren zal dat zeer waarschijnlijk ook blijven) rondom stikstof, CO2 uitstoot en verduurzaming. Denk bijvoorbeeld aan de boerenprotesten, de ongekende stijging in gas- en energieprijzen door o.a. de oorlog in Oekraïne, de hoge wereldwijde temperaturen met al zijn gevolgen als bosbranden, overstromingen en […]

Lees verder