Nu ook adverteren op Instagram met Carousel Adverteren
Onlangs schreef ik in een blog al over Dynamische Product Advertenties bij Facebook. Instagram blijkt niet achter te blijven bij de ontwikkelingen. Zij introduceren nu Carousel Advertenties.
Op de tijdlijn komt dit ‘gesponsorde bericht’ in de vorm van multi-page prints. Oftewel je kunt naar rechts scrollen en je krijgt meerdere afbeeldingen te zien met uitendelijk een button als ‘meer informatie’ waarmee je naar de landingspagina van de advertentie gaat met bijvoorbeeld de actie ‘Doneer’. Deze pagina stuurt je weer op zijn buurt door naar de website van de organisatie. (zie voorbeeld)
Adverteerders kunnen op deze manier via aansprekende afbeeldingen publiek interesseren en activeren voor hun producten en diensten. Een mooie aanvulling in het online adverteren aanbod.
Echter op dit moment is de mogelijkheid voor carousel adverteren helaas nog maar mogelijk voor enkele (grote) bedrijven. Vermoedelijk ziet Instagram dit als een testfase en zullen ze het concept naar enkele aanpassingen en welbevinden verder uitrollen voor een breder publiek.