Dynamische Product advertenties

Facebook komt nu met dynamische product advertenties!

 

Wat zijn dynamische productadvertenties?

Afbeeldingen van producten die te koop zijn inclusief korte omschrijving, prijs en link naar de website waar het te koop is. Google heeft dit in de vorm van #Google Shopping (zie voorbeelden).

Er worden relevantie productadvertenties getoond bij elke bezoeker van de site op basis van de gegevens die men van deze bezoeker heeft. Het succes ervan is aangetoond door de gemiddelde hoge conversie (omzetten van een vertoning in een actie).

Zowel de adverteerder is daarbij gebaat (die zijn producten aan geïnteresseerd publiek toont) als de website bezoeker (die alleen voor hem/ haar interessante producten te zien krijgt). Met andere woorden een win-win situatie.

#Facebook wil uiteraard niet achterblijven met deze succesformule en komt nu met een eigen variant. Via een Facebook Business Manager Account is er de keuze uit een aantal templates waarmee vervolgens de gegevens van de Webshop catalogus gesynchroniseerd worden. Dit is gebaseerd op zoektermen. De synchronisatie houdt automatisch in dat bij een uitverkocht artikel de product advertentie niet meer getoond wordt. Oftewel een up-to-date systeem.

Hieronder een voorbeeld hoe het er uit kan zien

Facebook Dynamische Product Advertenties

(afbeelding is afkomstig van Blog op Wordstream)

 Al met al een ‘need-to-know’ voor Webshop adverteerders.

Voor meer informatie over dit onderwerp is er een blog (in het Engels) te vinden op https://www.wordstream.com/blog/ws/2015/02/24/facebook-product-ads en uiteraard is er ook informatie te vinden op httpss://www.facebook.com/business/a/online-sales/dynamic-product-ads en https://www.google.com/shopping

Wil je het bericht delen? Dat kan middels deze sharebuttons

Leave A Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.